زندگی ، عشق ، امید - گزارش صعود به قله ((آیی قیه سی )) روز جمعه 23 مرداد 94
خواستن ، توانستن است

گزارش صعود به قله ((آیی قیه سی )) روز جمعه 23 مرداد 94

گروه ورزشی امید

طبق برنامه ریزی گروه ورزشی امید قرار بود روز جمعه 23 مرداد برنامه کوهنوردی را در یکی از قلل اطراف زنجان اجرا نمائیم .قله آیی قیه سی به ارتفاع 2820 یکی از کوههای شمالی شهر زنجان میباشد که در روزهای تعطیل کوهنوردان بسیاری از جبهه های مختلف آنرا صعود می نمایند و بسیاری از سنگنوردان در قسمتی از این کوه برنامه سنگنوردی دارند.

صبح طبق برنامه ساعت 6:30 در فلکه آزادگان جمع شدیم و.... وقتی همه دوستان رسیدند سوار ماشین ها شده و بطرف منطقه راه افتادیم.

وبعد از رسیدن به محل مورد نظر بچه ها کوله ها را برداشته و باتوم هایشان را آماده کرده و بعد از خداحافظی با تعدادی از دوستان که در کنار چشمه مانده بودند به طرف قله حرکت کردیم .

هوای صبح بسیار عالی و خنک بود دوستان در یک صف منظم و پشت سر جلودار که یکی از کوهنوردان با تجربه و پیشکسوت شهرمان بود حرکت را آغاز و کم کم هیاهو و صحبت ها شروع شد .

پس ازمدتی راهپیمائی در محلی به استراحت مشغول شدیم و دوستان پس از صرف آب و تنقلات به مسیر ادامه دادند .

این برنامه نسبت به برنامه های قبلی قدری مشکل به نظر میرسید و در محل هائی از میان سنگ ها باید عبور می کردیم .

کوهنوردان بسیاری را در مسیر می دیدیم که یا در حال صعود بودند یا از قله بر می گشتند .

همه به همدیگر خدا قوت و خسته نباشید گفته وآرزوی سلامتی می کردند و از دیدن دوستانی که با این شرایط قصد صعود به قله دارند ابراز خوشحالی میکردند در بین راه مجبور بودیم عده ای از دوستان را حمایت کنیم تا راحتر به بالای کوه حرکت نمایند .

قله از دور نمایان و دوستان را بطرف خود می خواند و کوهنوردان مشتاقانه بطرفش حرکت می کردند .